top of page

Indretning af Showroom i højt gear

  • Forfatters billede: Boligstylister.dk
    Boligstylister.dk
  • 31. jan.
  • 3 min læsning

Opdateret: 1. feb.

Erhvervsindretning handler om at styrke og formidle et virksomhedsbrand ved at skabe et fysisk rum, hvor værdier, historie og vision formidles gennem stemning og design.


Indretning af Lounge hos MotorPower Aps

Vis virksomhedens kernefortælling gennem indretning


På denne indretning hos www.motorpower.dk

i Roskilde, var opgaven at forvandle et stort tomt industrilokale til et eksklusivt showroom til fremvisning af performance leasingsbiler. 


Når indretning prioriteres, afspejler det nemlig virksomhedens kernefortælling.




Ved at lægge vægt på detaljer, genkendelighed og elegance, signaleres Motorpowers professionalisme, power og tillid - værdier, som mange kunder forbinder med leasing.



Loungeområde med New Yorker vægge

Loungeområdet, der møder kunderne, er indbydende og gennemført med akustikpanler for lyddæmpning. Sammen med glasløsningerne mellem kontor og kundeområde, giver det en detaljeret sammenhæng.


New yorker væggene tilfører et eksklusiv, moderne og minimalistisk look.



FØR /EFTER - og opbygning af loungeområde


Opbygningen af lounge og kontor området er bygget op som en kasse i rummet og er det første kunderne møder i det store showroom.



Lokale inden indretning til showroom


Emotionel kundeoplevelse


Emotionel kundeoplevelse giver kunderne en intuitiv forståelse af brandet –når rummet "taler" for sig selv. Det skaber engagement, når indretning fremstår autentisk, gennemtænkt og i tråd med forventninger til brand.



Opbygning af lounge område


Genkendelighed i farver, møbler og stil


Derfor var det også ekstra vigtigt at bruge elementer, der netop understøtter kundernes forventninger og skaber en inspirerende oplevelse.



FØR / EFTER - indgang til showroom


For at sikre netop den genkendelighed udarbejdede vi et moodboard, der viser virksomhedens identiet i farvevalg, møbler og indretningsstil.


Farven på den store væg og møblerne i loungen er nøje afstemt med de logofarver MotorPower allerede benytter sig af.


Samme genkendelighedstanke går igen med valg af det messingfarvede logo på baren i lounge, da messing også er den del af MotorPowers logofarve.





Vi ønskede at skabe en moderne og stilren indretning, hvor kunderne kan udforske bilmodeller, leasingmuligheder og beregne priser i lækre og tidsløse omgivelser.


Især valg af mørke træpaneler, new yorker vægge og tidløse møbler understøtter kundesegmentet og signalerer den luksus, enkelhed og elegance.



Moodboard med stil, farver og materialer


Visualisering og gennemførelse af projektet


For at få en god fornemmelse af det endelige resultat, blev alle løsninger visualiseret i 3D. Det gav os gode muligheder for at lave nødvendige rettelser undervejs og finde de helt rigtige løsninger.





Samtidig gjorde visualisering det nemt at forklare og kommunikere med håndværkerne og andre fagfolk, så vi hele tiden var sikre på, at både indretning og tidsplan blev overholdt.



Planløsning af den nye indretning



Fortælling gennem design


Når kunderne træder ind i det nye showroom møder de både et lokale med lækre og luksuriøse lesaingbiler, men også den helt rette stemning, der understøtter den emotionelle kundeoplevelse, som tidligere beskrevet.





Her er nogle konkrete tiltag, vi har gennemført for at fremhæve stemning og brand:

 


Præsentationsområde: 

Bilerne placeres i åbne, velbelyste områder, hvor der er plads til at gå rundt om dem.


Gulvbelægningen skifter mellem beton-look for et moderne udtryk og varme trægulve i loungeområder for at skabe balance.



Det rå betongulv giver kontrast til de eksklusive biler

 

Loungeområde:

Et afslappet loungeområde med kvalitetsmøbler, hvor kunderne kan få en kop kaffe, læse brochurer eller få rådgivning giver en imødekommende velkomst.





Brug af neutrale farver kombineret med enkelte farveaccenter i virksomhedens branding som logo farver, skabe den harmonisk stemning.




Særligt fokus på lys


Et unikt og brand-specifikt design gør det muligt for virksomheden at skille sig ud fra konkurrenterne.


 



Og mediøjenfalden belysning viser MotorPower, at de lægger vægt detaljerne og har en klar forståelse for at give kunderne en helt unik oplevelse.

Belysning er gennemført af www.instalight.dk





Særligt kig gennem new yorker vægge, giver mulighed for at belysning opleves fra både kontorfaciliteter og kundeområde.





Kunder i dette velindrettet showroom vil helt sikkert føle sig mere inspireret, engageret og forstået, Det øger sandsynligheden for, at de bliver længere, har en positiv oplevelse og knytter sig til brandet.




Møde lokaler og arbejdsstationer er indrettet i sammen stil som showroom, for at give en sammenhængende og gennemført kundeoplevelse



Effekt ses på omsætningen


En sådan indretning vil ikke blot imponere kunderne ved første øjekast, men også gøre det lettere for dem at forstå virksomhedens vision.


Den signalerer professionalisme, samtidig med at skabe en inspirerende ramme for købsbeslutningen.





Når der er en tydelig rød tråd mellem showroom-indretning og købsoplevelsen, skabes en følelse af kvalitet og sammenhæng, som gør, at kunderne lettere kan forestille sig, den forskel produkterne netop vil gøre for lige præcis den enkle kunde.


I sidste ende er indretning ikke blot en æstetisk faktor – det er en strategisk investering i, hvordan kunder opfatter og engagerer sig med din virksomhed.



Tak fordi du læste med.-) og har du lyst til at se www.motorpower.dk flotte nye garage, så finder du den på Håndværkervej i Roskilde.



Har du brug for hjælp til at løfte indretningen i din virskomhed, så står jeg klar til at hjælpe.



De bedste hilsner

Line







Comentários


bottom of page